Triedy pre intelektovo nadané deti

J

"Nadpriemerne nadaní a inak zdraví ľudia nie sú väčšinou odkázaní na pomoc ľudí. Ale ľudstvo je odkázané na ich pomoc, to si musíme uvedomiť..."

J

Na jedného nadpriemerne inteligentného človeka, ktorý dokázal niečo veľké urobiť, pripadá deväť rovnako nadpriemerne inteligentných ktorých obyčajné vzdelávanie škôl stlačilo do priemeru.

 

i Obhajoby ročníkových prác - 2008/2009

i Deň otvorených dverí - 24.októbra 2007 od 9.00 hod.  - foto

i

 Žiaci majú rozširujúce predmety :  OBOHATENIE-1h, CUDZÍ JAZYK-2h, INFORMATIKA-1h

Časť vyučovania prebieha na koberci. Deti nedostávajú domáce úlohy a na prvom stupni ani známky. Hľadajú odpovede na problémové otázky, vlastným skúmaním dopĺňajú čiastočné informácie, ktoré dostanú. To, čo sa učia, si pre seba samy objavujú v rozhovoroch, hrách aj pri práci na vlastných projektoch.

  Ako postupovať?

  1. zapísať dieťa do základnej školy

  2. prihlásiť dieťa na pedagogicko-psychologické vyšetrenie v Pedagogicko-psychologickej poradni v mieste bydliska /v Komárne na tel.č. 7731 408 u  Mgr. Marty Matusovej/

  3. absolvovať 1.kolo pedag.-psychol. testov v  PPP /do 30.apríla 2008/

  4. absolvovať 2 kolo pedag.-psychol. testov na našej škole so školským psychológom z Bratislavy

  5. vyhodnotenie testov sa uskutoční v Bratislave

  6. po obdržaní výsledkov testácie rozhodne vedenie školy v spolupráci so školským psychológom o zaradení dieťaťa do tejto triedy

  Základné znaky triedy :

 1/ menší počet žiakov v triede

 2/ prítomnosť 2 učiteliek na l triedu v prípade vyššieho počtu žiakov

 3/ intenzita a efektívnosť výuky – odborne školení pedagógovia

 4/ akcelerovaná výuka s prvkami rozširujúceho, prehlbujúceho vyučovania o samostatný nový 

     predmet „Obohatenie“

 5/ výučba angličtiny a informatiky od 1. ročníka

 6/ projekty (skupinové, triedne, individuálne) – so zohľadnením záujmov nadaných detí

 7/ ročníkové práce, ktoré sú výstupnými prácami každého žiaka za daný školský rok

 9/ podpora a stimulovanie detí k používaniu vyšších foriem myslenia a tvorivosti

    10/ špecifická atmosféra výučby, vyznačujúca sa empatiou a toleranciou, prístup nedirektívny a   neautoritatívny

Rovnako  popoludňajšie aktivity žiakov v ŠKD sú urobené so zohľadnením záujmových činností nadaných detí.

Pritom  sa v škole dopoludnia ako i popoludní zohľadňujú špecifické potreby nadaných detí a tomu je prispôsobená komunikácia učiteľ - žiak, kde prevláda neformálna, partnerská a vysoko demokratická atmosféra. Zohľadňujú to i práva detí našej školy, kde majú žiaci právo dostať na každú  otázku odpoveď, pracovať podľa svojho individuálneho tempa.

Efektívnosť práce s nadanými deťmi, ich spokojnosť v škole, ako i spokojnosť rodičov s novými alternatívnymi  prístupmi v rámci Projektu alternatívnej starostlivosti o nadané deti, viedlo k rozšíreniu Projektu do miest na Slovensku: Bratislava, Nitra, Košice, Rimavská Sobota, Ružomberok, Prešov, Topoľčany, Šaľa, Poprad, Trenčín, Levice, Bytča, Žiar nad Hronom, Trnava, Prievidza, Banská Bystrica, Žilina, Komárno, Nové Zámky.

i

V škol.roku 2004/2005 sa otvorila v 1.ročníku trieda pre mimoriadne nadané deti.

Autorkou projektu pre mimoriadne nadané deti je PhDr. Jolana Laznibatová,CSc.

Odrážka

Prvé  mesiace v škole 

Odrážka

Naše práce - Informatika

Odrážka

Testovanie detí v júni 2004       

Odrážka

Projekt alternatívnej starostlivosti o mimoriadne nadané deti

©Katarína Pallyová

Aktualizácia : 25.10.2007